192.168.0.254 : admin/admin, logowanie, konfiguracja, strona TP-Link nie otwiera się

Adres IP 192.168.0.254 (lub 192.168.1.254) jest domyślnie używany do wprowadzania ustawień niektórych urządzeń sieciowych firmy TP-Link. admin i admin to domyślnie ustawione login i hasło. Prawdopodobnie można wykorzystać ten adres IP do wejścia w ustawienia urządzeń innych producentów, jednak w tym artykule zajmiemy się przykładem TP-Linka.

IP: 192.168.0.254 widnieje na naklejce z informacjami fabrycznymi na punktach dostępowych sieci bezprzewodowej TP-Link, niektórych routerach i innych urządzeniach. Zazwyczaj adres ten jest ustawiony domyślnie w urządzeniach, które mogą pracować w różnych trybach. Na przykład, na routerze TP-Link TL-MR3020, punkty dostępowe: TL-WA701ND, TL-WA801ND, TL-WA901ND, TL-WA5110G (w tym modelu 192.168.1.254). Na prawie wszystkich routerach, 192.168.0.1, lub 192.168.1.1 jest adresem interfejsu sieciowego. Lub adres tplinklogin.net.

192.168.0.254 : admin/admin, logowanie, konfiguracja, strona TP-Link nie otwiera się

Ten adres IP jest domyślnie ustawiony jako adres tych urządzeń sieciowych w sieci lokalnej. Oznacza to, że podłączając się do jednego z tych urządzeń i wchodząc na adres 192.168.0.254 w bruiserze, dostaniemy się do konta osobistego (a raczej interfejsu webowego) tego urządzenia. Wcześniej wpisz swoją nazwę użytkownika i hasło: admin/admin. Teraz przejdziemy przez to wszystko bardziej szczegółowo.

Jak zalogować się do 192.168.0.254?

  1. Podłącz się do urządzenia, do którego panelu sterowania chcesz uzyskać dostęp. Użyj kabla sieciowego, aby podłączyć komputer lub laptop do punktu dostępowego, routera itp. Jeśli urządzenie sieciowe nie jest wyposażone w port LAN, połącz się przez Wi-Fi. Domyślnie sieć Wi-Fi musi być otwarta. Jeśli ustawione jest hasło, jest ono widoczne na urządzeniu (PIN lub hasło bezprzewodowe). Należy pamiętać, że dostęp do Internetu może być niedostępny. Nie potrzebujesz Internetu, aby uzyskać dostęp do interfejsu sieciowego.
  2. W komputerze, we właściwościach karty sieciowej (lub bezprzewodowej, jeśli łączysz się przez Wi-Fi), ustawienia IP powinny być ustawione automatycznie. Prawie wszystkie nowsze modele urządzeń sieciowych TP-Link posiadają serwer DHCP, który automatycznie przydziela adres IP do komputera. W starszych modelach punktów dostępowych i innych urządzeń (zazwyczaj z wersją sprzętową V1) nie ma serwera DHCP. W takim przypadku należy ręcznie skonfigurować ustawienia IP na komputerze. Poniżej pokazuję jak to zrobić.
  3. Gdy wszystko jest podłączone, otwórz dowolną przeglądarkę internetową, wpisz http://192.168.0.254 (lub http://192.168.1.254) w pasku adresu i przejdź do tej strony. Powinieneś zostać poproszony o podanie nazwy użytkownika i hasła. Fabryczne nazwy użytkowników, jak dowiedzieliśmy się powyżej, to admin i admin.
  4. Jeśli 192.168.0.254 nie otwiera się, lub nazwa użytkownika/hasło jest nieprawidłowe, oto kilka rozwiązań, które powinny pomóc.

192.168.0.254 nie otwiera się. Co mogę zrobić?

Przyjrzyjmy się najpopularniejszym problemom i ich rozwiązaniom.

Upewnij się, że wpisujesz prawidłowy adres IP w przeglądarce. Spójrz na adres na obudowie urządzenia sieciowego.
Jeśli zamiast pytania o nazwę użytkownika i hasło otwiera się strona wyszukiwarki, to znaczy, że nie wpisujesz adresu w pasku adresu przeglądarki, tylko w polu wyszukiwania. Możesz użyć standardowej przeglądarki. Na przykład, Internet Explorer lub Microsoft Edge.
Jeśli po wejściu na stronę 192.168.0.254 pojawi się komunikat, że hasło jest nieprawidłowe po wpisaniu admin/admin, należy przywrócić ustawienia fabryczne urządzenia (wcisnąć przycisk Reset na 10-15 sekund). To może również pomóc, jeśli 192.168.0.254 w ogóle się nie otwiera.
Sprawdź, czy ustawienia IP na komputerze są ustawiane automatycznie.
Można również spróbować ustawić adresy statyczne we właściwościach IPv4 połączenia w sieci lokalnej (Ethernet) lub połączenia bezprzewodowego (w zależności od sposobu łączenia się z urządzeniem). Adresy, które należy wprowadzić, są następujące: 192.168.0.150 / 255.255.255.0 / 192.168.0.254

Jeśli nic nie pomaga, spróbuj uzyskać dostęp do interfejsu sieciowego z innego urządzenia.

 

1 komentarz do wpisu “192.168.0.254 : admin/admin, logowanie, konfiguracja, strona TP-Link nie otwiera się”

Możliwość komentowania jest wyłączona.