Wi-Fi połączone ale brak internetu

Nierzadko spotykamy się z problemem, w którym po podłączeniu do sieci Wi-Fi nie działa internet. Połączenie jest, wszystko wydaje się być w porządku, ale internet nie działa. Strony w przeglądarce nie otwierają się, programy nie widzą połączenia internetowego. Z reguły taki problem pojawia się podczas konfigurowania routera Wi-Fi. Ale, często zdarzają się przypadki, kiedy wszystko działa, jest dostęp do internetu, a w pewnym momencie po prostu znika. W tym samym czasie ten sam laptop, smartfon czy tablet jest podłączony do Wi-Fi, ale nie ma dostępu do internetu.

Sam nie raz spotkałem się z tym problemem. Powodów i rozwiązań jest wiele. Dlatego najważniejsze jest, aby zrozumieć wszystko w porządku. Zrozumieć, kto jest odpowiedzialny za sytuację i naprawić problem. Wiadomo, że winowajcą jest albo router Wi-Fi (który najczęściej wszystkie), albo nasze urządzenie, na którym przestał działać internet. Może to być komputer, laptop, tablet, telefon itp. To nie ma znaczenia. Wynik jest taki sam – jest połączenie z siecią bezprzewodową, ale nie ma internetu.

Aby to wyjaśnić, podzielmy artykuł na trzy punkty:

  • Co zrobić, jeśli problem jest spowodowany przez router.
  • Rozwiąż problem na laptopach, komputerach stacjonarnych.
  • I rozwiązywanie problemów internetowych na urządzeniach mobilnych (tablety, smartfony).

I tak, jak napisałem wyżej, musimy znaleźć przyczynę, dla której internet nie działa na naszym urządzeniu. Jak pokazuje praktyka, najczęściej winny jest router, czyli sama sieć Wi-Fi.

Jeśli internet Wi-Fi nie działa z powodu problemów z routerem

Jak się dowiedzieć i sprawdzić? Bardzo proste. Zapewne masz kilka urządzeń, które można podłączyć do Wi-Fi. Podłącz je do swojej sieci i jeśli na żadnym urządzeniu nie działa internet, problem na pewno leży po stronie routera. Możesz też podłączyć laptopa (smartfon, tablet) do innej sieci Wi-Fi i sprawdzić. Kiedy już jesteś pewien, że problemem jest router, wtedy możesz spróbować go naprawić:

  1. Na początek wystarczy zrestartować router. Możesz to zrobić nawet kilka razy.
  2. Upewnij się, że zapłaciłeś za internet i że nie ma problemów po stronie dostawcy usług internetowych. Aby się tego dowiedzieć, można zadzwonić do działu obsługi klienta dostawcy usług internetowych. Możesz też podłączyć internet bezpośrednio do komputera (jeśli to możliwe) i sprawdzić, czy działa bez routera.
  3. Sprawdź, czy przewody są prawidłowo podłączone do routera. Spójrz też na wskaźniki na samym routerze (mrugają jak zwykle).
  4. Jeśli internet działa bez routera, trzeba sprawdzić ustawienia. Być może doszło do utraty ustawień i router nie jest w stanie połączyć się z internetem lub nawiązać połączenia z dostawcą usług internetowych. Nie wiem jaki masz router, więc poszukaj instrukcji dla swojego producenta na naszej stronie, w zakładce „Konfiguracja routera” (menu powyżej).
  5. Jeśli sieć Wi-Fi nie należy do Ciebie, mogą wystąpić problemy z jej działaniem. Albo na przykład sąsiad nie zapłacił za internet

Laptop podłączony do Wi-Fi, ale bez dostępu do internetu

Jeśli problem występuje tylko na laptopie, lub komputerze stacjonarnym, należy sprawdzić niektóre ustawienia. Po połączeniu, prawdopodobnie pojawi się żółty wykrzyknik obok ikony połączenia oraz status „Brak dostępu do Internetu” lub „Ograniczony”.

Wi-Fi połączone ale brak internetu

A przy próbie otwarcia strony zobaczymy błąd „Strona niedostępna”.

Wi-Fi połączone ale brak internetu

Pierwsze co radziłbym zrobić, to zrestartować laptopa i sprawdzić, czy we właściwościach połączenia bezprzewodowego ustawione jest automatyczne pozyskiwanie adresu IP. Zwróć uwagę. Być może otrzymujesz błąd DNS lub coś podobnego w przeglądarce. Jeśli tak jest, zobacz nasz osobny artykuł na temat rozwiązywania błędu „Serwer dns może nie być dostępny„.

Co zrobić, jeśli Wi-Fi w telefonie/tablecie jest połączone, ale internet nie działa?

Na urządzeniach mobilnych działających pod kontrolą systemu Android, iOS czy Windows Phone sytuacja jest dokładnie taka sama. Można nawiązać połączenie z siecią bezprzewodową, ale strony nie otwierają się w przeglądarce.

Przy okazji, na urządzeniach z Androidem ikona połączenia Wi-Fi może być szara zamiast niebieskiej. W takim przypadku sprawdź, czy data i godzina są ustawione prawidłowo. Jeśli jesteś pewien, że problem dotyczy Twojego urządzenia, a nie sieci Wi-Fi, uruchom ponownie urządzenie mobilne i spróbuj połączyć się ponownie. Sprawdź też, jak będzie działał internet przy łączeniu się z innymi sieciami bezprzewodowymi. Jeśli porady nie pomogą, opisz swój problem w komentarzach. Postaram się coś doradzić.

 

>